2007/5/29

研究方向....

Purpose: Effects of transforming growth factor-β2 on age-related osteopenia by
modulating the mesenchymal stem cell differentiation


Aging is associated with bone loss resulting from decreased connection of bone trabeculae, leading to decreased bone resistance and increased risk of fracture(osteoporosis).
The mechanisms of the increased bone resorption occurring with aging are now better understood.
In contrast, the causes of reduction of bone formation with age remain unclear.
Rodniguez et al. in 2000, demonstrated that marrow mesenchymal stem cells (MSCs) isolated from aged osteoporotic female produce 60-65% less transforming growth factor (TGF)-β and 50% less type I collagen, and expressed high adipogenic capacity.
However, Justesen et al. claimed that the MSC differentiation potential does not seem to vary with age and osteoporosis.
Most recently in 2006, Fehrer reported that MSC derived from various mouse strains behave equivalently in vitro with respect to growth rate.

Thus, a better knowledge and identification of key signals for lineage-specific differentiation of bone marrow MSCs will help us to develop therapeutic strategies for age-related osteopenia by promoting the differentiation of these cells towards the osteoblast lineage and inhibiting excessive bone marrow adipogenesis.
TGF-β is secreated and stored in bone matrix, which is decreased with age.
In addition, TGF-β has been shown to stimulate osteoblastic differentiation but inhibit PPAR-γ ex<x>pression and differentiation of late stage adipocyte.



blah blah blah.....blah blah blah
(不能打太多上來,因為怕被別人竊取智慧...噗!! 來國防就很怕變成洩密的人,會被軍法處罰..囧)

老闆硬我把題目翻成"轉型生長因子貝它two經由調控間葉幹細胞分化預防年齡相關骨質流失的研究"
我怎麼唸都是不順...但是沒辦法argue~~
嗯!! 因為講過了...不聽我的! 算了...

當我在台上報的時候,整個腿就是軟到不行,該要念對的發音也沒念對,手不知道在抖個什麼勁
明明就有記住懷特跟我講的~~~~而不要緊張!!

超嚴肅的所長對我的研究方向看來是不感興趣
因為他最後只問了我一個問題,和實驗不相關的問題
只是因為我提到一個學者文獻,學者名"Rodriguez"
他問我知不知道他是誰,我很努力的回想..(但是還是不知道)
瞬間的氣氛降到冰點.........
整個台下安靜到不行 囧
我緊張到說錯話
只因為我情急之下說出 "我跟他並不熟耶"

結果台下的大家突然破口大笑
囧......所長說"Rodriguez"是美國大聯盟的一個什麼選手
事後,我還問同學知不知道...結果只有對棒球有興趣的幾個男生知道所長在講誰
原來學者
"Rodriguez" 不只做研究...還有分身跑去打棒球了

開心報告結束囉~~

3 則留言:

  1. 洋基三壘手,大名Alex Rodriguez,綽號「A-Rod」,生於1975年7月2
    7日,高中時就是響譽全美國的運動新星,不但是球隊的當家游擊手,還是足球
    隊的先發四分衛。在拿下無數高中獎項之後,18歲的A-Rod在1993年被水
    手隊以第1順位選進大聯盟,並在隔年正式成為大聯盟球員,成為自20世紀以
    來第三位18歲先發游擊手。

    回覆刪除
  2. 我跟他並不熟~~這....有笑點= ="

    回覆刪除

  3. 一樓的很棒喲...
    除了唸書,我想我該多加強自己吧!

    小麗,也很謝謝你給我加油打氣^^
    你也加油唷,撐到期末會好很多吧...?

    回覆刪除